073-2865666 :’טל
English

תוכניות עסקיות

פיתוח תוכנית עסקית וסיוע בביצוע עד להצלחה 

צוות חברתנו ילווה את את המיזם משלב כתיבת התוכנית העסקית  ויסייע בהמשך בהקמת המיזם,  גיוס הון,  וסיוע שוטף בהקמת החברה וניהול התהליך.

 לצוות היועצים שלנו מומחיות וניסיון של יותר מעשרים שנה בתיכנון עסקי, בהובלת פרויקטים ומיזמים עסקיים בארץ ובשווקים הבינלאומיים. 


מדוע צריך תוכנית עסקית

  • התוכנית העסקית מסייעת לנו לבחון את הסביבה העסקית

  •  ניתוח ההזדמנויות והסיכונים במיזם - בעזרת מודל SWOT

  • מטרת התוכנית לפתח אסטרטגיה העסקית והעריך את התפתחות החברה. במיסגרת התהליך נבחן סוגיות כגון: מתי נגיע לנקודת איזון רווחיות תפעולית איזה רווח הוא נציג

  • התוכנית משמשת ככלי להצגת המיזם למשקיעים פוטנציאלים, שותפים עסקיים ולצרכים פנימיים של הארגון

  • תהליך התכנון מגדיר את סכום הכסף אותו אתה צריך להשקעה ומאיזה מקור יהיה כדאי להשיגו

  • מטרת התוכנית להעריך את המיזם באופן אובייקטיבי ולבחון היתרונות היחסים של הפרויקט בהשוואה למתחרים

  • התוכנית מפרטת את הסיכונים והדרכים להתמודד עימם

  • התוכנית מפרטת את כל שלבי התהליך בהתפתחותו בהתאם ללוח זמנים מפורט

  • התוכנית מהווה תוכנית עבודה ליישום בטווח הקצר והארוך

תוכניות עסקיות על פי מטרותיהן

1. תוכנית עסקית פנימית – כלי ניהולי רב חשיבות בידי מנהלי העסק להציב 
   
יעדים ולהתוות את הדרך להשגתם.  

2. תוכנית עסקית להקמת עסק או כניסה לפעילות חדשה

3. תוכנית עסקית לרכישת עסק, מיזוג או שותפות אסטרטגית

4. תוכנית עסקית לבנקים או קרנות מימון

5. תוכנית עסקית לגיוס שותף/משקיע

טיפים לכתיבת תוכנית עסקית

יש לך רעיון שברצונך ליישם, לפתח מיזם חדש בעסק קיים, כלומר, הגיע העיתוי לתכננן את המהלך בעזרת התוכנית עסקית, התוכנית העסקית דנה לעומק בנושאים הבאים:

  • בתיאור החברה

  •  המוצר 

  •  הטכנולוגיה 

  •  השוק 

  •  שיווק, מכירות ופיתוח עיסקי 

  •  מודל עיסקי 

  •  תוכנית פיננסית (כולל ההשקעה הנדרשת) 

  •  תכנית עבודה ויעדים 

  •  קניין רוחני 

  •  רגולציה 

  •  תיפעול וייצור 

  •  יזמים + ניהול 

  •  צוות 

  •  גורמי סיכון

מדוע אני צריך תמצית מנהלים

הינה כרטיס הביקור שלנו - המסמך מיועד לתפוס את תשומת ליבו של המשקיע ולגרום לו לרצות לפגוש אותנו ולקבל פרטים מלאים.

  •  ES הינה מסמך קצר המעביר למשקיע את עיקרי התוכנית העסקית.

  • משקיעים רבים לא יתאמו איתנו פגישה ללא קריאה מקדימה של תמצית מנהלים.

  • תמצית המנהלים תהווה את הבסיס לפגישות ולשיחות עם המשקיעים ולכן צריכה לשקף את נתוני ומסקנות התוכנית העסקית.

  • לכל נתון ופיסת מידע בתמצית המנהלים מומלץ שיהיה גיבוי חזק, וחשוב שייכתב לאחר מחשבה ותכנון.

  • הדרך הנכונה לכתיבת תמצית מנהלים הינה מלמטה למעלה.
    כלומר, מומלץ לכתוב לעצמנו את עיקרי התוכנית העיסקית ואז לנתח ולהחליט על החלקים שיכנסו לתמצית המנהלים. 
     

מדוע אני צריך לחשוב על כל התוכנית העסקית לפני שאני כותב את תמצית המנהלים 

  • התוכנית העיסקית נותנת תמונה שלמה קודם כל לנו עצמנו, ומכריחה אותנו להתמודד עם כל השאלות הקשות.

  • התוכנית העיסקית היא תהליך של גיבוש וחשיבה.

  • בהמשך תשמש התוכנית העיסקית לשם מתן תמונה שלמה על החברה למשקיעים ולשם התאמת ציפיות בינינו לבין המשקיע.

  • משקיעים רבים לא יבצעו השקעה ללא תוכנית עסקית מוסכמת ומסודרת.


המבנה של תמצית המנהלים

  • תמצית המנהלים הינה מסמך שיווקי קצר (2-4 עמודים).

  • התמצית צריכה להיכתב בשפה ברורה וברמת עברית או אנגלית גבוהה.

  • התמצית צריכה לכלול כותרות, להיכתב בפונט קריא ולהיות קלה מאוד להתמצאות.

  • על תמצית המנהלים יש לכתוב שהיא סודית אבל רצוי מאוד לא לכלול בתוכה מידע סודי.

  • ניתן לשלב תמונה/תמונות שתורמות משמעותית להבנת הקורא.


התוכן של תמצית המנהלים

  • תמצית המנהלים תתייחס לנושאים העיקריים שאליהן מתייחסת התוכנית העיסקית אבל תעשה זאת בתמציתיות ובאופן שיגרה את המשקיע להגיע לפגישה.

  • חשוב להבליט את נקודות החוזק שלנו.

  • המשקיע חייב להרגיש שאנחנו שולטים בחומר, יש לנו את התשובות ולכל נתון יש גיבוי.

  • תמצית המנהלים חייבת להיות משכנעת. בדוק עצמך ע"י העברת התמצית לקריאה של מומחים.

  • התאמת תמצית המנהלים למשקיע שאליו פונים


ניתוח SWOT   
 
בהכנת התוכנית ייעשה שימוש במודלים שונים  כגון מודל ה- swot
המודל הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לפיתוח מיזם עסקי ובחינת פרויקט בעסק קיים. ארבעת מרכיבי המודל כוללים:

  • ניתוח נקודות הכוח- strengths

  • נקודות החולשה- weaknesses

  • ההזדמנויות- opportunities

  • האיומים- threats

 המודל מאפשר לקבל החלטות מערכתיות למען פיתוח המיזם וצמיחת הארגון ואנשיו, המסגרת שהכלי מציעה מזמנת איתור נקודות מפתח לדיון וגישה אסטרטגית לגבי פיתוח המיזם ושינויים שיהיה כדאי לבצע .

נקודות מנחות להערכת המצב

1. נקודות כוח:

• מהם היתרונות שלכם במיזם
• מה אתם יודעים לעשות טוב
• האם המיקום מוצלח
• האם העלויות נמוכות יחסית למתחרים
• ערך מוסף ללקוח
(כדאי לקחת בחשבון את דעתכם ואת דעת אנשים שאתם בקשר אתם)

2. נקודות חולשה:

• שירות חדש לא מוכר
• ממה יש להימנע
• חוסר בניסיון בתחום

3. הזדמנויות

• מה האפשרויות שאתם מזהים בסביבה.
• מהם המגמות המעניינות בסביבתכם
• שותפים פוטנציאלים
• מתחרים חלשים
• זיהוי בצורך מובהק של הלקוחות
(שינויים טכנולוגיים / שינויים במדיניות ממשלתית או מקומית / שינויים חברתיים , דמוגרפים, סגנון חיים וכו' / אירועים מקומיים)

4. איומים:

• מהם המכשולים הסביבתיים שאתם מתמודדים אתם
• מה עושים המתחרים
• האם מורגש שינוי בהגדרת התפקיד שלכם, השרות שאתם מספקים, התוצרים המצופים מכם
• חסמי כניסה
• בעיות עם רשויות

לאחר סיום ה-SWOT אפשר לשאול את עצמכם את השאלות הבאות בכדי לגבש את האסטרטגיה:

1. כיצד נוכל להשתמש בנקודות הכוח שלנו כך שנוכל לנצל את ההזדמנויות שזיהינו

2. כיצד נוכל להשתמש בנקודות הכוח האלה כדי להתמודד עם האילוצים שזוהו

3. מה צריך לעשות כדי להתגבר על נקודות החולשה שזוהו כך שנוכל לנצל את ההזדמנויות

4. כיצד נוכל לצמצם את נקודות החולשה שלנו כדי להתגבר על האילוצים שזוהו


נישמח לסייע לך בכתיבת התוכנית והשגת המטרות עד להצלחה

לפרטים נוספים  
צור קשר    

 

 

 

שם
טלפון
דוא''ל

לואי פסטר המחיש את הערך הגלום בתכנון כשאמר:

"הגורל מעדיף את אלה שמתכננים"

 מר איל שימחון - מנכ"ל Mechanical Devices

צוות חברת Vision Point ביצע עבודה מעולה לשביעות רצוננו, עמדו בלו"ז המתוכנן, והתוכנית העסקית סייעה לנו רבות בתכנון וביצוע המיזם...